Motilci spanja in kako se jim izogniti

Zagotovo ste se že velikokrat zbudili bolj utrujeni kot preden ste se zvečer ulegli v posteljo. Razlogi se verjetno skrivajo v najbolj pogostih motilcih spanja. Kako jih prepoznati in se z njimi spopasti?

Zjutraj si redno postavite vprašanje, kakšna je bila kakovost spanca prejšnjo noč. Ali ste se zbudili bolj spočiti kot običajno ali ste se prebudili utrujeni in razdraženi? Če opazite, da ste bili zjutraj manj naspani, obstaja možnost, da so prisotni t.i. »motilci spanja«. Ti lahko izhajajo iz vašega spalnega okolja in niso nujno povezani izključno z ležiščem ali vzmetnico, vzglavnikom ali odejo. Poznavanje takšnih situacij je ključno, saj lahko opažanja zabeležite in jih delite z našimi strokovnjaki v trgovini, ko nas obiščete. To lahko privede do boljše razlage in izbire ležišča ali vzglavnika, ki bo bolj ustrezala vašim potrebam za boljši spanec.

ZASLONI IN MODRA SVETLOBA

Sodoben način življenja nas vsak dan sili v preživljanje časa pred najrazličnejšimi zasloni, ki oddajajo kratkovalovno svetlobo znotraj modrega spektra. Ta najbolj vpliva na proizvajanje melatonina – hormona, ki uravnava naš spalni ritem. Ena prvih ameriških študij na tem področju je pokazala, da 2-urna uporaba iPada pred spanjem zmanjša naraščanje melatonina za kar 23 %. Pred spanjem se zato raje posvetite branju knjige, vsaj 2 uri pred spanjem pa ne uporabljajte elektronskih naprav.

SPALNO OKOLJE

Poleg urejenosti spalnega okolja je ključna tudi primerna temperatura in svetloba spalnice. Lažje bomo bolje spali, če bo prostor karseda urejen, zatemnjen in ohlajen. Za optimalno spanje in možganske celice je namreč idealno, da se temperatura našega telesnega jedra pred spanjem spusti za prbl. eno stopinjo Celzija. Preden se odpravimo v posteljo zato na kratko prezračimo naš prostor, saj bomo s tem osvežili tudi zrak.

KOFEIN in ALKOHOL

Svojo utrujenost čez dan pogosto “zdravimo” s substancami, za katere verjamemo, da nam bodo pomagale ostati pokonci. Kofein je eno izmed najbolj uporabljenih in zlorabljenih psihoaktivnih poživil na svetu. Na naše možgane deluje tako, da premaguje adenozin, snov, ki nam sicer sporoča, da smo utrujeni in zaspani. Če so zjutraj ti njegovi učinki zaželeni in nam jutranji obred pitja kave veliko pomeni, pa se v poznopopoldanskih in večernih urah raje izogibajmo njenemu uživanju. Razgradnja polovice kofeina v našem telesu traja kar pet do sedem ur.

Podobno velja za alkohol, za katerega mnogi verjamejo, da kozarček rujnega pred spanjem pomaga pri trdnejšem spancu. To vsekakor ne drži, saj alkohol prispeva k temu, da je naš spanec bolj razdrobljen (večkrat na noč se zbujamo), poleg tega pa pri razgradnji alkohola nastajajo kemikalije, ki zavirajo prestop v REM fazo spanja, v kateri se zgodi najgloblji in najbolj krepčilen spanec. Alkoholu se v večernih urah zato raje povsem izogibajmo.

NEPRIMERNO LEŽIŠČE ali VZGLAVNIK

Nenazadnje so motilci spanja povezani tudi z dotrajanostjo in starostjo vašega ležišča, vzglavnika ali odeje. Že samo menjava vzglavnika lahko prinese spremembo v vaše spalne navade in jih občutno izboljša, če pri izbiri upoštevate svoje spalne težave in preference. Opremite se z opažanji vaših navad in jih pri obisku zaupajte našim prodajalcem, ki vam bodo na podlagi tega lažje svetovali pri nakupu.

0
    0
    Košarica
    Vaša košarica je prazna
      Calculate Shipping
        Izdelki, ki vam bodo morda všeč
        Izdelki, ki vam bodo morda všeč